De eerste dag... - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Linda Jakobs - WaarBenJij.nu De eerste dag... - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Linda Jakobs - WaarBenJij.nu

De eerste dag...

Door: lindajakobs

Blijf op de hoogte en volg Linda

13 Januari 2012 | Oeganda, Kampala

Hoi lieve allemaal,
De eerste dag is begonnen..
...Maar eerst een terugblik naar de laatste weken en dagen..
Veel geregel, afscheid nemen, nog een laatste koffie, thee of biertje of borrel.. in ieder geval voorlopig :-)
Ontzettend fijne tot over een jaar -borrel gehad, dank jullie daarvoor!! Maar ook dankjewel aan mensen die nog aan me dachten, nog even tijd voor me maakten om me op te zoeken, te mailen of te smsen. En toch even een excuus voor als ik (nog) niet gereageerd heb.. t was wel een beetje gekkenhuis de laatste tijd..
...En gelukkig begon dit avontuur daarom ook heel rustig. Een goede vlucht samen met mijn partner in crime; Trees, die gaat werken in Bushenyi district. Een fijn en gemoedelijk ontvangst op het vliegveld van Entebbe en een prima rit naar het guesthouse in Kampala, waar ik tot 25 januari verblijf.
Een redelijk goede eerste nacht met warme! douche en muskietennetworsteling.
Gisterenavond ook kennis gemaakt met Becky en Cris uit UK en USA, een stel waarvan alleen Becky hier gaat werken voor Comic Relief via VSO. Vanochtend na het overigens weinig voedzame, doch vullende ontbijt, kennis gemaakt met Cynthia, een kleine superwoman uit de Filipijnen, die op het zelfde project komt te werken als Trees en ik, maar dan in Mbale district.

  • 13 Januari 2012 - 19:34

    Linda Jakobs:

    Even een reactie op mijn eigen blog, er ging meteen wat mis volgens mij, internet viel uit dus het halve verhaal al weer kwijt. Binnenkort nieuwe poging....

  • 13 Januari 2012 - 22:12

    Evelyn:

    Ha Lin,

    Wat fijn dat je goed aangekomen bent en je eerste dag doorstaan hebt! Voelt het goed? Heb aan je gedacht!! Veel succes daar met je draai vinden en settelen.

    X

  • 14 Januari 2012 - 15:54

    Lobke:

    He Lin,

    Fijn dat je een goede reis hebt gehad en de eerste ervaringen in Oeganda positief zijn. Althans wat ik uit het eerste deel van het verhaal kan opmaken :).

    Veel succes de komende tijd, hoop dat het lukt om ons op de hoogte te houden. We zijn reuze benieuwd naar je verhalen!
    Xxx

  • 14 Januari 2012 - 18:24

    Alabika Bulungi:

    oli otya? nnalulungi
    obubaka obwaniriza
    owuwo alabika bulungi

  • 14 Januari 2012 - 21:43

    Jeroen En Wilma:

    Hey Linda,
    Leuk om te zien wat je allemaal van plan bent en fijn dat je een goede start hebt. Succes en veel plezier!!
    Jeroen, Wilma, Tim, Wout en Stef.

  • 14 Januari 2012 - 23:22

    Jikke:

    Dag lieverd,

    Goed om iets van je te horen uit Uganda. Fijn dat je goed bent ontvangen en samen met Trees je eerste dagen doorbrengt in Kampala.
    Dankje nog voor je lieve afscheidskaartje. Ik heb er die woensdag door alle commotie helemaal niet zo op gereageerd.. maar dat snap je wel..

    Lieverd, geniet ervan en ik hoop je weer snel te lezen!!
    weraba!

  • 15 Januari 2012 - 16:22

    Tinke:

    Lin!

    Laiverd! Ik was deze website helemaal vergeten! Stom.. Super fijn je bericht te lezen; top dat het reizen zo goed ging en dat er aardig wat mensen zijn met wie je fijn kunt babbelen! Ik hoop snel weer op n verhaal, benieuwd naar al je belevenissen:)

    Kuskus!

  • 15 Januari 2012 - 19:06

    Sandra Mos:

    Hee Linda,

    goed om te lezen dat je reis goed en rustig is verlopen! Spannend allemaal en een gek idee dat je nu zo ver weg zit! Heel veel succes en plezier de komende tijd! Ik blijf je volgen...

    groetjes
    Sandra

  • 16 Januari 2012 - 08:42

    Annemieke:

    Hé Linda,
    Wat fijn om te lezen dat je daar zo goed bent gestart. Vraag me wel af hoe dat weinig voedzame doch vullende ontbijt eruit zag;-) Veel plezier en veel fijne collega's toegewenst, ook al zitten ze daar een beetje verder van je af dan hier.
    Liefs Annemieke

  • 16 Januari 2012 - 15:04

    Saskia:

    fijn dat de reis goed is verlopen....nu kan je avontuur echt beginnen. Toi toi toi

    dikke kus van Sas

  • 16 Januari 2012 - 18:24

    Dominique:

    Ha meis, goed om te weten dat je goed bent aangekomen, veel plezier en neem de tijd te wennen daar!
    Liefs, Dominique

  • 17 Januari 2012 - 08:25

    William De Kaste:

    Dag Linda,

    Fijn dat de ervaring is gestart. Rustige overgang en daarna in een ander tempo met mensen werken.

    Weet dat we als netwerk klaar staan om ook vanuit hier nog van betekenis te zijn.

    Groet,
    William de Kaste

  • 17 Januari 2012 - 09:55

    Peter:

    hoi linda zit net aan de koffie en heb de houtkachel aangemaakt het is net rond 0.gr. leuk te lezen wat je zoal in korte tijd hebt meegemaakt en nog zult ervaren daar ik volg je en laat wel horen hoe het is,ga je daar nog lopen?
    zaterdag gaan we naar suus om haar 50e te vieren doeiiiiix gr

  • 17 Januari 2012 - 12:15

    Marijn:

    Hoi Linda,

    fijn om te horen dat het goed met je gaat! Het zal een hele onderneming zijn geweest, maar nu kun je hopelijk beginnen met onthaasten. Alles in Afrika gaat toch wat rustiger aan dan in ons koude kikkerlandje. Dat wordt waarschijnlijk wel even afkicken...
    Ik ben benieuwd naar wat je allemaal gaat meemaken, maar ben ervan overtuigd dat het super zal zijn. Geniet van je ongelofelijk mooie en bijzondere ervaring en veel succes toegewenst!
    Ik blijf je volgen!

    Liefs, Marijn

  • 17 Januari 2012 - 14:08

    Harm:

    Hey Linda,
    Heel veel succes en plezier daar in het verre Afrika :-)
    Maak er wat moois van!

    Grtz Harm

  • 17 Januari 2012 - 15:47

    Linda Jakobs:

    Wow, wat een lieve reacties! Fijn dat we zo een beetje contact kunnen hebben! leuk hoor! X

  • 19 Januari 2012 - 23:14

    Ilse:

    Lieve Linda,
    Ik ben blij om te lezen dat je het naar je zin hebt en de reis goed verlopen is. Erg leuk om te lezen hoe het daar met je gaat. En we zullen je ook op de hoogte houden van de avonturen in Nederland! Geniet ervan en tot gauw.
    Liefs, Ilse XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Op de veranda bij het guesthouse in Kampala

Actief sinds 05 Sept. 2011
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 47818

Voorgaande reizen:

12 Januari 2012 - 12 Januari 2013

Werken aan beter onderwijs in Uganda

Landen bezocht: